Miért utálom a kánonokat?
Nem szeretem a kifejezést, még kevésbé, amit jelent. Hogy az új magyar irodalomban a „minősített” kvalitású írók bekerülnek egy karámba.
Nem szeretem a kifejezést, még kevésbé, amit jelent. Hogy az új magyar irodalomban a „minősített” kvalitású írók bekerülnek egy karámba.
Anyagtársítók címmel nyílt kiállítás a szentendrei Erdész Galériában. Bráda Judit, Erdőcs Márta, Gera Noémi, Karsai Zsófia, Király Fanni, Majoros Katalin munkáit a megnyitón Schäffer Erzsébet újságíró ajánlotta a közönség figyelmébe. Videó és részletek a DRÓTon.
Véget ért első évadunk a Patyolatban: kíváncsiak vagyunk, hogyan éreztétek magatokat az előadásokon, és hogy szerintetek merre lenne érdemes továbbhaladni. Egyúttal kifaggatunk Titeket a színházbajárási és – gyönyörű szóval: – „kultúrafogyasztói” szokásotokról is, hogy jobban lássuk, milyen típusú közönség gyülekezik vagy nem gyülekezik kapuink előtt. És igen, az is érdekel minket, hogy ha nem jártál nálunk ebben az évadban, annak mi lehet az oka. A kérdőív kitöltésével egy olyan színházi műhely létrejöttét segíted, amely a közönségével párbeszédben igyekszik megfogalmazni az általa fontosnak vélt kérdéseket.
Akkor lehetsz varázsló, ha semmid sincs. Ha mindentől megszabadulsz, ami elvonná a figyelmed a csodálatos naplementékről. – Az Otthon a hazában alkotói pályázatra érkezett be Constantinovits Milán kisprózája, amit most a DRÓTon olvashattok. A novellát Bács Emese képeivel illusztráljuk.
Az Otthon a hazában címmel írt ki a Csillagszálló, a Fedél Nélkül és a DRÓT alkotói pályázatot. A DRÓT-díjat Király Gábor kapta. Két versét és a szerzőt mutatjuk most be, további verseit a Csillagszálló következő számában olvashatják. A költő verseit Nagy M. Hedvig fotóival illusztráljuk.
Az igazság pedig az volt, hogy Hamvas Béla rájött nyomozása során: a bűnjelek saját magához vezetnek. Tényfeltárás, dokumentumok, részletek és információk egy elveszett hangfelvételről a DRÓTon!
Ezek a felismerések, ezek a kis szimmetriák vezethetnek a nagy szimmetriákhoz, akár a fraktálokig, sőt, a teremtésben levő szervező erő, a végtelen rend, az Örök Egy megértésig. Vagyis, amikor Szarka Fedor Guido symettriconokat alkot és állít elénk különböző technikákkal, akkor istenbizonyítékokat mutat fel. Nem mást tesz a képzőművészet eszközeivel, mint amiről Aquniói Szent Tamás beszél a quinque viae, vagyis az istenbizonyítás öt útja során, vagy amit mi tehetünk, amikor megforgatunk egy tobozt az orrunk előtt. Az organikus, élő formák, mint az arcok és a fák tükrözése egyszerre tudás és vallás, egyszerre szépség és bölcsesség, egyszerre asztrológia és ayurvéda, egyszerre Nakula és Sahadéva.
.
…és bár neki minden emberi számítás szerint már minimum Jobbik alelnöknek kellene lennie, de ő mégis inkább Bombadil Tomával tud azonosulni a Gyűrűk Urából. – mondta Peer Krisztián, költő, a Csillagszálló CIVIL lapszámának bemutatóján, a Budapest Pontban, majd felejthetetlen stílusban és kommentárral felolvasta három versét.
Jézus neve az egyetlen név, a név pedig maga a lényeg.
2017. április 18-23. között rendezik a 2. Budapest Art Week képzőművészeti eseménysorozatot. A programok között megtalálható Közös utak című beszélgetések során egy-egy íróval vagy költővel és egy-egy képzőművésszel arról esik szó, miben érzik egymás munkáját rokonnak. Az egymást követő napokon 18.30 órától a Városház téri Üvegházban az öt beszélgetésben Karafiáth Orsolyával, Kemény Zsófiával, Tompa Andreával, Weiner Sennyey Tiborral, Hevesi Judittal, Isaak Silarddal, Estreházy Marcellel, Radák Eszterrel, Szarka Fedor Guidóval és Weiler Péterrel találkozhatnak az érdeklődők.