Költő, prózaíró, kulturális újságíró. Szeifert Natália 1979-ben született Zircen. Egészségügyi tanulmányok és rövid ápolói munka után a kétezres évek elejétől irodalommal, képzőművészettel, kulturális újságírással foglalkozik. 2009–10-ben összművészeti webrádiót (Intro Rádió) működtetett, a 2014 óta a magyar költészet napjához kapcsolódó, határokon átívelő Posztolj verset az utcára! mozgalom egyik alapítója, szervezője. Verset és prózát 2005 óta publikál. Írásai megjelentek többek között a Holmi, Jelenkor, Élet és Irodalom, Mozgó Világ, Kalligram, Palócföld, Forrás folyóiratokban. Két kötete jelent meg (Láz, 2012, Könyvműhely; Az altató szerekről, 2017, Kalligram). 2009-ben elnyerte a Palócföld novellapályázatának különdíját, 2012-ben az Élet és Irodalom tárcanovella-pályázatának különdíját, 2015-ben a Mozgó Világ folyóirat nívódíját vehette át, próza kategóriában. Jelenleg Budapesten él a családjával.
A 140 éves Zeneakadémia jubileumára Géczy Dávid készített elképesztő videót, amely már a második világhírű elismerésben részesül. Az imázsklip 2015-ben elnyerte a Chicagói Nemzetközi Filmfesztivál ezüst Hugo-díját, majd a Red Dot Design Award-ot, ami a nemzetközi kommunikáció kimagasló díja. Az ünnepélyes átadásra november 6-án, a Red Dot gálán kerül majd sor, Berlinben.
A MIGRATION AID menekülteket segítő csoport 2015. szeptember 2-án tüntetést szervezett Budapesten, a Parlament T/5983 sz. törvénytervezete ellen. Ott jártunk.
Gyerekkorom óta amikor tévés ismeretterjesztő matinéműsorban először hallottam Csányi Vilmost beszélni azon gondolkodom, miért nem tanulunk etológiát az iskolákban? Akár más tantárgyakba – biológia, történelem – integrálva az egyik legérdekesebb, legtöbb hasznos információt szolgáltató tárgy lehetne, ami valóban segít elhelyezni magunkat a világban.
…azóta, hogy kitört a hisztéria a modern feminizmusból nem kérő nők mozgalma miatt, hogy csak bámulok.
A cím nem vicc, nem egy élőzenei hangzásvilágot produkáló kütyüt próbálunk bemutatni, hanem egy magyar zenekart, akik valóban élő koncertet adnak akár a nappalinkban. Nagyszínpad vagy nagyszoba, nem mindegy, hogy melyik koncert ad többet – közönségnek, zenésznek – egyáltalán nem olyan egyértelmű, mint elsőre gondolnánk.
Rakenroll! 1000 zenész együtt játssza a Learn to Fly-t Olaszországban. A csodálatos videót a DRÓTon önmagáért is érdemes megnézni, de nem árt tudni, hogy ez valójában egy meghívás…
Ha összeállítanánk egy listát a slágerek legkedveltebb témáiról, a szerelem mellett a szabadság is biztosan dobogós helyre kerülne. Megunhatatlan és úgy látszik, elhasználhatatlan fogalom, ahogy Pharrell Williams dalának sikere is mutatja. Szubjektív válogatás következik a könnyűzene legnagyobb Freedom-flash-eiből, szabadon ugrálva az időben.
Kétségtelen, hogy ez az év eddigi legnagyobb kultúr-hackje: Az Egyesült Királyságban teljes titokban felépült a legkommerszebb hollywoodi giccs negatív utópiája, egy cukormázától megszabadított anti-Disneyland. Banksy és számos művész vidámparkjában szüntelen kacagás helyett az apokalipszis döbbenete uralkodik, a park tavacskájában daloló hercegnők helyett migránsokkal teli csónakok, közúti balesetben kimúlt Hamupipőke, és további látványosságok járulnak hozzá a tökéletes családi kikapcsolódáshoz.
Amíg Magyarországot évek óta egyre jobban ellepik a művészi, sőt esztétikai érték nélküli emlékhelyek legtöbb kistelepülésünkön az egyetlen köztéri alkotás egy minden átgondoltságot, szakmaiságot nélkülöző vesszentrianon-típusú…
Az a kisebbség, aki hangosabban kiabálja, hogy ő a kisebbség? A melegházasság után a poligámia a következő lépés? Baj lenne, ha az lenne? Hol húzódnak a különböző szabadságjogok határai? Mik lehetnek az identitáspolitika csapdái? – Elgondolkodtató kérdések Daniel Greenfield írásában.