Mentsük meg a Kettőspontot! Vegyünk bérletet :)
A Kettőspont Színház fontos üzenettel fordult a színházba járó közönséghez. Itt olvashatjátok az üzenetet és Formanek Csaba videóüzenetét is itt nézhetitek meg a DRÓTon.
A Kettőspont Színház fontos üzenettel fordult a színházba járó közönséghez. Itt olvashatjátok az üzenetet és Formanek Csaba videóüzenetét is itt nézhetitek meg a DRÓTon.
Hogyan keletkezett a dráma? Miért nincs demokrácia dráma nélkül? Milyen drámát írni és mi az a katarzis? Miért elengedhetetlen mindez a normális emberi élethez? Ezeket a nem könnyű kérdéseket tettem fel magamnak, de „hát ha nem könnyű, akkor nem könnyű”. Hogyan is várhatnám, hogy bármi, ami a művészet egyik legkomplexebb megnyilvánulásával kapcsolatos az könnyű lehetne? Pedig lehet, hogy csak én vagyok „rossz költő”, aki képtelen megfogalmazni valamit, ami „emberi, nagyon is emberi”.
A Wagner-opera hosszúságú ötórás színdarab, a Likvidátor, a felszámoló, a Kettőspont Színházban kortárs moralitásjátékként hirdeti magát. Az egész darabot ezeknek a hatalmi struktúráknak a kusza hálója szövi át – nevezhetjük ezt akár életnek – ahol az egyén mindig alulmarad, de vajon fölötte pedig ott lenne Isten? Magyary Ágnes írása a Kettőspont Színház darabjáról a DRÓTon.
„Semmilyen módon nem rögzíthető, de még csak nem is modellezhető pontosan, hogy mi történik egy színházi előadáson a közönség tagjai és a játéktérben dolgozó színészek között.” – Formanek Csaba rendezővel Magyary Ágnes készített nagyinterjút a DRÓTra. Csaba 2022 április 9-10-11-én adja elő nagyszabású „Hádész” című monodrámáját a Kettőspontban.
„Olyan világ lenne jó, amit nem a kevés politikus határoz meg rájuk is szükség van, de máshoz, hanem az a sok – legtágabb értelemben vett – kultúrateremtő, aki között valójában élünk. Négyévente végezzük ehhez a közelítéseket. Egyelőre elég kevés sikerrel.” – véli Formanek Csaba rendező, színész, író, a Kettőspont színház művészeti vezetője. A 2022-es választások és népszavazás hétvégéjén alkotókat és közéleti embereket kérdeztünk meg arról, hogy elmennek-e és miért mennek el szavazni?
Sikerrel járhat-e korunk embere, ha újra szeretné teremteni az önmagáról alkotott képét? Lehetséges-e új sorsot építeni magunknak? Az öntudat legmagasabb szintjén képesek vagyunk-e irányítani a világot? S végül mit látunk, ha belenézünk a tükörbe az elszámolás napján?
Életem egyik legösszetettebb, legszórakoztatóbb és legvelősebb színházi élményén vagyok túl. – Csiki Krisztina a Kettőspont Színház legújabb premierjéről: a Likvidátorról írt a DRÓTon. Fekete Attila fotóival.
A június 15-én bemutatott három felvonásos, 5 órás művet a hónap utolsó hétvégéjén még 2 alkalommal 26-án és 27-én 15 órától láthatja a közönség a Ráday utcai színházban, mely a kortárs, kísérletező színházak palettáját színesíti Ferencvárosban. A koronavírus után végre újra lehet színházi előadást játszani. Az elmúlt egy év önmarcangoló belső vívódásaira is reflektál a Kettőspont Színház & Spirituális Ügynökség nyitóelőadása, a Likvidátor, a felszámoló, Zoltán Áron főszereplésével. Az előadás a kortárs dráma ősbemutatója.
A Kettőspont Színház első bemutatója Formanek Csaba legújabb rendezése Zoltán Áron főszereplésével. Részletek, előadások időpontjai a DRÓTon. Az előadást minden olvasónknak szeretettel ajánljuk.
Mert el kell ismernem, nem minden hatalom eleve gonosz, lehet azt visszafogottan, igen: liberálisan, mértékletesen is gyakorolni, de a jogállamiságot sajátosan értelmező, puha vagy kemény diktatúrákra általában az jellemző, hogy a hatalmon lévők elvesztik arányérzéküket, saját nem egyszer jelentős támogatói bázisukra támaszkodva következetesen büntetik a többséget, amely fölött a hatalmat gyakorolják.