„Akár írhatnék egész nap…” – Művészek járvány idején 3.
„Ha nem lenne járvány, most biztos összeülnénk egy kocsmában, hogy kitaláljuk, mi legyen. Csak hát nem ülhetünk össze.” – számos kiállítás és koncert marad el a következő időszakban a koronavírus-járvány miatt. A DRÓTnak harmadik körben egy fotográfus és egy író-punkzenész is nyilatkozott az ügyben.
„Emberségből fogunk vizsgázni…” – Művészek járvány idején 2.
„Tartsunk ki, ne féljünk segítséget kérni, ha szükséges, és adni, ha lehetséges.” – számos előadás marad el a következő időszakban a koronavírus-járvány miatt. A DRÓTnak második körben egy rendező és egy táncművész is nyilatkozott az ügyben.
„Segítsük egymást!” – művészek járvány idején 1.
„Ahogy tudjuk segítsük egymást. Hogy ne kelljen senkit, se időst se fiatalt többet félteni, és újra kinyithassanak a színházak…” – számos előadás marad el a következő időszakban a koronavírus-járvány miatt. A DRÓTnak két tehetséges fiatal színész is nyilatkozott az ügyben.
ELTE: szakmai állásfoglalás a NAT nyelv és irodalom tantárgyra vonatkozó rendelkezéseiről
„A most elfogadott Nemzeti alaptantervben és a kerettantervben erősen ismeretközpontúak a nyelvvel, a nyelvtannal kapcsolatos tartalmak. Nem jelenik meg a kompetenciafejlesztés módszeresen kidolgozott folyamata. A kompetenciafejlesztés háttérbe szorulását az óraszám csökkentése és az ismeretanyag mennyisége, elrendezése is erősíti. Ugyanakkor az ismeretanyagnak nemcsak a mennyisége, hanem a minősége is súlyos problémákat vet fel. … A fenti megállapításaink szerint a bevezetésre kerülő NAT és kerettanterv nem segíti, hanem sokkal inkább gátolja az anyanyelvi nevelés megújítását, a tanulók kompetenciáinak a fejlesztését.”
Egyházi iskolákban tanító pedagógusok állásfoglalása az oktatás mai helyzetéről
Mi, egyházi iskolákban dolgozó alulírott pedagógusok a társadalom egészével együtt fájdalmasan érzékeljük a magyar oktatás régóta elhúzódó, súlyos válságát. Az új Nemzeti Alaptanterv bevezetése és a kerettantervek megjelenése sokéves-évtizedes kérdéseket hozott újra felszínre. A magyar oktatás megújulásának elmaradása hosszan tartó károkat okoz mindannyiunk számára, a magyarság kulturális, lelki és anyagi gyarapodását fenyegeti. A jövő nemzedékek iránti felelősségünkből fakadóan kötelességünknek érezzük a megszólalást, a tanterv kérdésein túl az oktatás egészével kapcsolatban is.
A vágy titokzatos tárgya
A DRÓTra feltöltött galériában most bepillanthatunk a két művésznő, Rabóczky Judit Rita és Verebics Ágnes műtermébe, s ízelítőt kaphatunk a hamarosan megnyíló kiállításból.
„Vállalhatatlan” az új Nemzeti Alaptanterv
Ez az a tíz pont, amiben a Történelemtanárok Egylete összefoglalta véleményét az új Nemzeti Alaptanterv 2020. január 31-én megjelent szövegéről. A teljes szöveget és a forrást is közöljük a DRÓTon.
„Gyerekellenes” az új Nemzeti alaptanterv a Magyartanárok Egyesülete szerint
Érős állításokat fogalmazott meg a Magyartanárok Egyesülete, amit most teljes egészében közzéteszünk a DRÓTon.
Győrffy Ákos örül a Térey-ösztöndíjnak
„Az ösztöndíj munkatervébe is ezt írom majd: oligarcha szeretnék lenni. A tervezett könyv címe: Egy börzsönyligeti oligarcha feljegyzéseiből. Az ösztöndíjas lista összetételét pedig nem dolgom minősíteni, hogy jövök én ahhoz. És hát pironkodva bevallom, hogy örülök a díjnak. Ebből nyilván nem lesz sajtóhír, de nem is azért mondom…”
Győrffy Ákos teljes posztja, részletek és kapcsolódók a DRÓTon.
Csehy Zoltán sem veszi át a Térey-ösztöndíjat
Január 21-én adták közre a Térey János-ösztöndíjasok listáját. Bartók Imre rögtön jelezte, hogy nem kívánja átvenni a díjat, helyette Bartis Attila került a listára. Most Csehy Zoltán döntött úgy, hogy elutasítja a Petőfi Irodalmi Múzeum ezidáig ismeretlen összetételű kuratóriuma által megítélt támogatást – írta meg január 25-én a Dunszt.sk. Részletek és előzmények a DRÓTon.