Latin fotósok című sorozatunkban a Magyarországon nem, vagy alig ismert Közép- és Dél-amerikai, valamint spanyol fotográfusok életrajzát és életművét tekintjük át.

Juan Manuel Díaz Burgos: Deseo (képtésztel)

Díaz Burgos, aki lefotózta a közöttünk járó éroszt

Bezárható-e egyetlen pillanatba a tény, azzal a szerteágazó történettel ami mögötte rejtőzik? Honnan tudhatom, hogy a történet közli a tényt és nem az szül az történeteket? Hogyan ragadhatók meg a valóságban tünékeny emberi kapcsolatok a mindent elmosó élet lüktetésében? Néhány kérdés, ami akaratlanul pattant ki belőlem Díaz Burgos képein tűnödve – Jánosi-Mózes Tibor latin fotósokról írt sorozatának negyedik része.

Cristóbal Hara

Cristóbal Hara: az elképzelések és ízlések provokátora

Cristóbal Hara fotókarrierje, korai fekete-fehér és későbbi színeskép korszakokra osztható. Az előbbin fagyos, az utóbbin forró légkörben örökítette meg Spanyolország katasztrofális emberi állapotait. A pillanat megragadásának képessége a technikán túl mutatnak, egy dolog ugyanis Hara valamennyi képére igaz: a múló valóság zavarait az örök nyugtalanságba zárja. – Jánosi-Mózes Tibor latin fotósokról szóló sorozatának harmadik része.

Graciela Iturbide: Ojos para volar

Graciela Iturbide: a halált kergető, műfajokat meghaladó fotós

Mit jelent az, ha egy művészt nem lehet stílusokba helyezni? Egyáltalán meghúzható egy határ ott, ahol ez nem valaminek hiányából, hanem valami megfoghatatlan jelenlétéből fakad? A fogalmakba zárt alkotások nem akkor válnak művészetté, ha kitörnek a keretek közül? Miért keresünk szavakat a megmagyarázhatatlanra? Ezek a kérdések valamiért újra és újra felpattannak bennem, amikor Iturbide képeit nézem… – Jánosi-Mózes Tibor latin fotósokról szóló írásának második része.