Szobrász, képzőművész, költő.
Freund Éva a Pécsi Tudományegyetem DLA hallgatója, doktori kutatásában a szöveg felhasználási lehetőségeit – textus és vizualitás közös határterületeit – vizsgálja, elsősorban háromdimenziós és/vagy időalapú munkákon keresztül (elsősorban installáció, land art, performance).
Forrás címmel mutatták be Czap Gábor butoh performanszát a Művelődési Szint Radikális Szobaszínházában. Freund Éva különösen érzékeny írását olvashatjátok most a DRÓTon egy különleges előadásról. A cikk most Formanek Csaba és Káposztás Csaba fotóival frissült, amit a cikk alatti galériában nézhettek meg.
A lényeg: a hagyományosabb művészeti, irodalmi formák és gondolkodásmódok újra-értelmezése, kötetlenebb kifejezésmóddal, szabadabb szellemiséggel…
Négy éve rendezték meg először a Hello Wood alkotócsoport szervezői a nemzetközi fa-workshopot hazánkban, ezúttal már harmadjára a Kapolcs melletti Csórompusztán, ahol egy hétig dolgozhattak a 15 különböző országból érkezett építész és képzőművész résztvevők, hogy előkészített koncepcióik alapján installatív munkákat hozzanak létre. A szervező team képviselőivel, Pozsár Péterrel és Janota Orsival beszélgettem.
A kíváncsisággal vegyült, megkerülhetetlen irónia természetesen munkál az emberben, mielőtt saját megszokott, érdekorientált rutinjából kitekinteni merészelne.
Habár Szabó T. Anna legújabb kötetének borítóját egy angol romantikus tájképfeső képrészlete díszíti, nekem mégis Caravaggio jutott róla eszembe. Az ábrázolás tárgyának tónusai kontrasztosak, fény és sötétség éles határai jellemzik, míg a háttér jellemzően homályos marad.
Hogyan kellene visszanyomni a fejemből előkígyózó arcot, felfedni magamban a kísértőt, aki a tükörrel harcol.
A fém elnevezés a görög métallon szóból származik, amit többen a mé vagy més szóhoz – a Hold legősibb nevéhez – kötnek. René Alleau