Indikátor – táncelőadás

A külső jel, a látható változás mögött ott búvik a szemmel láthatatlan belső átalakulás. Az előadás két táncos teste csupán egyetlen személyt jelez. A nemzetközi színpadokat bejárt és elismert két művész, Christine Bonansea francia-amerikai alkotó kortárs tánca és Batarita koreográfus butohja kapcsolódik a darabban, átívelve a témát.
A Nemzeti Táncszínház előadását ajánljuk a DRÓTon.

Gondolatok Batarita táncművészetéről

Batarita táncművészetét 2009 óta követem nyomon. Metafizikai érdeklődésem és kelet-rajongásom jó kapcsolódási pontot jelentett a butoh-hoz, első látásra ’ örökbefogadtam. Sőt a műfaj és zseniális hazai művelője íziben ’főszerepet’ kapott egy magamnak-mindenkinek írt tömör pikareszkben. Helyszín Mongólia, a küldetés világmegváltó jellegű. Batarita Lüktetésed című darabjáról Nuridsány Rebeka művészettörténész írása után Csattos Szonja költő írását olvashatjátok a DRÓTon.

Gyöngyeiteket ne hányjátok…

Hosszú várakozás után végre magyarországi bemutatóval örvendeztetett meg Batarita. A Nemzeti Táncszínházba hazaérkezett a szóló, amelyet több kontinens táncművészete formált impulzusaival. Batarita igyekezete nem hiábavaló: telt házzal és tapssal honorál a közönség. Batarita Lüktetésed című darabjáról Nuridsány Rebeka művészettörténész írását olvashatjátok a DRÓTon.

Ázsia és Európa között

„Magyarország? Tudom! Ott van Európa mellett!” – beszélgetés Batarita táncos-koreográfussal Koreában. Amikor megtudtam, hogy Stenszky Cili – azóta DRÓT-szerkesztő – Koreában tölt önkéntesként három hónapot, megadtam neki Batarita címét, aki szintén kint volt éppen, és aki hat hónapra kapott koreográfusként meghívást ebbe a lüktető ázsiai országba. A legnagyobb vidéki nagyvárosban, Budapestnél kétszer nagyobb méretű Busanban találkoztak, elmondásuk alapján a mézkenyér és a halpiac között egy főtéri kávézóban, ahol táncról és művészetről, befogadásról és elfogadásról, Magyarországról és Ázsiáról beszélgettek. Ezt a beszélgetést olvashatjátok. wst