„Nem tud hazudni” – Wirth Imre a P. S. E. U. D. O. kiállításról

Ha nincs Magyary Ági, talán sohasem állok kötélnek, és itt rögtön bele is bonyolódom a nyelvbe, abba az illúzióba, hogy vagyok, vagyunk, holott lehet, hogy csak a nyelv játszik velünk valót, folyvást elcsábítva a létezés áttetszősége által, a nyelv mint mutatványos, történetbolond, el-beszél minket mintha lennénk, olvas valaki a nyelven keresztül, olvassa az élet nevű nyelvi képződményt, fogalmat, olvassuk a hangokat, amiket most kiadok, mintha lenne ok-okozat, lenne linearitás, az idő egymásutánja, intencio recta, egyenes beszéd, hiszen miért is ne állnék kötélnek, egyáltalán mit jelent ez? Eredetileg arra a csikóra vagy szilaj lóra mondták, hogy „nem áll kötélnek”, amelyiket nem tudták kiszedni a ménesből kötéllel, mert bizalmatlanságból nem állt úgy, hogy a kötelet a nyakába vethessék vagy a kötőféket a fejére tehessék. A szólás feltehetően innen ered, bár a XIX. század elején embereket is fogtak kötéllel a szegények közül, ha nem állt önként katonának.

A következő ötven év az elmúlásról fog szólni… – Morpho kiállítás a Kispontban és interjú a DRÓTon!

‘Spotlight’ címmel nyílt kiállítás Hegedűs Ákos morpho koncertfotóiból a fotográfus 50. születésnapja és a fotográfiában eltöltött 30 éve alkalmából. A fotográfus figyelme az elmúlt 15 évben már a klímakrízis és az ezzel összefüggő társadalmi problémák felé fordult, ám ezzel az eseménnyel visszatér a gyökereihez és a koncertek világához. Hegedűs Ákos morpho visszapillant huszonéves önmagára és a 90-es évekre, amikor Magyarországon kinyílt egy kapu… – A művésszel interjút olvashattok a DRÓTon.

Debreczeni Imre: Saját levegő

Saját levegő című új kiállítása többszöri újrakezdés eredménye, melyben azt dolgozza fel, milyen lehetőségei vannak egy művésznek a traumák feldolgozására. A levegő kisajátításának témája Debreczeni Imre előző korszakára reagál, a kiállítás címének választott, a korábbi science-fiction sorozat egy tragikus balesetben elégett festményének felelevenítésével.
A múlttal való szakítás, a változás elfogadásának gondolatai találkoznak ezeken a merőben új stílusjegyeket hordozó munkákon. Önmagunk vagy a környezetünk lebontása és újraalkotása, vagy a létező és nem-létező tér lehetőségei mind visszautalnak Debreczeni korábbi műveire.