ELTE: szakmai állásfoglalás a NAT nyelv és irodalom tantárgyra vonatkozó rendelkezéseiről
„A most elfogadott Nemzeti alaptantervben és a kerettantervben erősen ismeretközpontúak a nyelvvel, a nyelvtannal kapcsolatos tartalmak. Nem jelenik meg a kompetenciafejlesztés módszeresen kidolgozott folyamata. A kompetenciafejlesztés háttérbe szorulását az óraszám csökkentése és az ismeretanyag mennyisége, elrendezése is erősíti. Ugyanakkor az ismeretanyagnak nemcsak a mennyisége, hanem a minősége is súlyos problémákat vet fel. … A fenti megállapításaink szerint a bevezetésre kerülő NAT és kerettanterv nem segíti, hanem sokkal inkább gátolja az anyanyelvi nevelés megújítását, a tanulók kompetenciáinak a fejlesztését.”
Egyházi iskolákban tanító pedagógusok állásfoglalása az oktatás mai helyzetéről
Mi, egyházi iskolákban dolgozó alulírott pedagógusok a társadalom egészével együtt fájdalmasan érzékeljük a magyar oktatás régóta elhúzódó, súlyos válságát. Az új Nemzeti Alaptanterv bevezetése és a kerettantervek megjelenése sokéves-évtizedes kérdéseket hozott újra felszínre. A magyar oktatás megújulásának elmaradása hosszan tartó károkat okoz mindannyiunk számára, a magyarság kulturális, lelki és anyagi gyarapodását fenyegeti. A jövő nemzedékek iránti felelősségünkből fakadóan kötelességünknek érezzük a megszólalást, a tanterv kérdésein túl az oktatás egészével kapcsolatban is.
„Vállalhatatlan” az új Nemzeti Alaptanterv
Ez az a tíz pont, amiben a Történelemtanárok Egylete összefoglalta véleményét az új Nemzeti Alaptanterv 2020. január 31-én megjelent szövegéről. A teljes szöveget és a forrást is közöljük a DRÓTon.
„Gyerekellenes” az új Nemzeti alaptanterv a Magyartanárok Egyesülete szerint
Érős állításokat fogalmazott meg a Magyartanárok Egyesülete, amit most teljes egészében közzéteszünk a DRÓTon.
A gyerekeket egyre nehezebb eljuttatni a szövegek közelébe
Fűzfa Balázs – tanárral, tankönyvszerzővel és irodalomtörténésszel – készült beszélgetésünk első részét több ezren nézték meg a DRÓTon egyetlen hét alatt. Most itt az interjú másik része, amelyben az irodalmi hagyományok fontosságáról, Nagy Gáspárról, a Vasi Őrtüzek konferenciáról, és arról beszélt Balázs, hogy miért és milyen nehéz ma a gyerekeket eljuttatni az értékes irodalmi szövegekhez. Ha te is fontosnak tartod Balázs szavait: add tovább.
A jövőnk forog kockán!
Fűzfa Balázs tanárral, tankönyvszerzővel és irodalomtörténésszel Vasváron találkoztunk. Balázs arról beszélt, hogy mi történik valójában a tanárokkal és a diákokkal ma, itt, most: Magyarországon.